torsdag 27. august 2009

Fru Pigalopp

Er det noen av dere som kan huske Fru Pigalopp som gikk på barne-Tv på 70-tallet... eller er det bare meg som begynner å bli gammel og husker denne koselige damen?

På NRK ble Fru Pigalopp sendt på søndagene. Hun bodde i Tusendørshuset og likte å nedoppsnu på saker og ting.

Fru Pigalopp har gullfisken i en krukke
og to små pusekatter i en kurv
og hun har tusen dører hun kan lukke
og havregryn og kjeks til sulten spurv.
Fru Pigalopp har gjøkur i sin stue og
fjorten potteplanter som får vann.
Fru Pigalopp er byens beste frue,
så snill og søt og blid som det går an,
så søt og snill og blid som det går an.

Fru Pigalopp hun strikker hele dagen
og lager pannekaker når vi vil.
Vi spiser til vi får så vondt i magen,
og etterpå så spiser vi litt til!
Fru Pigalopp har gjøkur i sin stue
og fjorten potteplanter som får vann.
Fru Pigalopp er byens beste frue,
så snill og søt og blid som det går an,
så søt og snill og blid som det går an.

Fru Pigalopp kan synge rare sanger
fra dengang hun var liten pike selv.
Vi går dit for å høre noen ganger
når stjernene står tent og det er kveld.
Fru Pigalopp har gjøkur i sin stue og
fjorten potteplanter som får vann.
Fru Pigalopp er byens beste frue,
så snill og søt og blid som det går an,
så søt og snill og blid som det går an.

4 kommentarer:

  1. Jeg husker Fru Pigalopp meget godt. Mye pga. de morsomme tegningene i bøkene om henne. I mediateket på skolen hvor jeg jobber fant jeg i fjor flere bøker om Fru Pigalopp. Da måtte jeg bare sette meg ned og mimre litt. Har også brukt dem til høytlesning for barn.

    SvarSlett
  2. Så koslig!! Husker godt Fru Pigalopp. Kjekt å sjå teksten fra sangen igjen, eg syng av og til dei første 4 linjene for resten husker eg ikkje.... Men no kan eg jo lære dei!!
    Ha ein fin kveld. Klem Monica

    SvarSlett
  3. Joda, husker Fru Pigalopp. Har CD'n Barne-TV Favoritter i bilen og den spilles både titt og ofte (både med og uten barn med, men det sier jeg ikke til noen - hihi!!)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett