søndag 11. oktober 2009

~En litt mindre vellykka muse jakt! ~

Lørdagsformiddag kunne vi lattermildt bivåne 3 katter (våres egne katter vell og merke) i hagen vår - et artig syn gitt!
De hadde funnet en liten markmus og omringet straks denne "skapningen".
Trygve - den eldste trakk seg tilbake ganske fort, kunne formelig høre at hun tenkte "dette skal de få klare selv - så mange mus jeg har fanget - så de får bare trene!"

De 2 andre satt lenge å så på dette lille vidunderet...den minste prøvde å ta labben bort til musa, musa reiste seg opp på 2 bein, kikka katten i øyet! Og kan tenke meg at den sa følgende "ikke prøv deg! Jeg er smartest!" - og i det musa reiste seg opp, rygget minstemann 5 skritt tilbake!
Guuu så redd hu blei! - Vi lo så tårene trilla.
Musa så sitt snitt - og stakk! Inn i et tre, og de 2 kattene etter (Hun eldste lå hele tiden og så på, og rista nok på hodet og sukket en del ganger kan jeg tenke meg).





Kattene blei heilt fortvila, rota rundt i trestammen, klatra opp og ner, men fant ikke musa.


Enden på visa var at musa stakk (håper jeg!), og kattene blir satt på diett slik at de kan klare å fange egen mat etterhvert.

4 kommentarer: