tirsdag 4. mai 2010

Aldri sett ein åpna yoghurt i kjøleskabe…

me mindre du har lide å gjørr på.
Kloga meg satte i går kvell inn ein yoghurt – jada – an va åpna å låge va heve i båse.

I mårres sko eg ta ud någe mad å laga frokost te gullongane før de jekk på skolen.
Det vil då sei – bare u minsta – eldsten har aldri ti å eda frokost.
Dokker vett – an står jo ikje opp før skolebussen mesten e på udsiå å tute på an – så me sekken onna armen å krøllene i vere fyge han avgåre på morningen – litt av ett syn ska eg sei dokker.
Me tebage te den der yoghurten!
Har det på travelt om morningen – å kjøleskabsdørå fyge opp – ud me maden, å drikkå.
Tror dokker ikje at den yoghurten va blitt flytta på siå i går kvell. (sikkert maen så stressa inni der)
Nå va an jo lagt rett oppå osten – osten ud å yoghurten me i same slengen.
Hekkan og sa eg – høgt å tydelig der an for jynå loftå!
Splaaassj sa det i golve – å heila spetakkele for på veggar, kjykkendører, golv å på meg!
Såg jo ikje ud i månaskinn.
Jentå lo så u hiksta – ein skikkelige råe latter! (dokker kjenne sikkert te lyden?)

Ka e du flegre av sa eg te na! Sinte så ei fela kan dokker veda.
Jentå hadde ved te å gå ner på badet – ingenting i veien med den hjernen.

Så sto eg der då! Hu yoghurt Laura

3 kommentarer:

  1. Hehe, jo takk, det virket veldig kjent, spesielt når en har det litt travelt.

    Jeg veltet en boks sardiner på meg da jeg gikk på skolen, lysene på bussen såg jeg, og tid å skifte var det ikke. Du kan jo tenke deg den lukta det ble i løpet av dagen, "sildolje-parfume". Det var som å være på en sildoljefabrikk hele dagen, og det gikk lenge før neste gang en boks ble opnet :O)
    Ha en fin uke videre.
    Artig å lese Stavangerdialekt.

    SvarSlett
  2. Det var det jeg viste, du greide å finne på noe i kveld også. :) Og noe som ble morsomt for oss lesere. Unnskyld at jeg dro litt mer enn på smilebåndet denne gangen også. Nåt du setter i gang med Stavangerdialekta har jeg det som regel moro.

    Skal aldri kjøpe yoghurt mer, youghurt Laura.

    God natt og takk for moroa.

    SvarSlett
  3. Hu yoghurt Laura måtte vel vaska og, vil eg tro. For det e vel hoss deg som hoss oss andre. Det kåmme ingen god fe og gjørr det for oss.

    Klem

    SvarSlett