søndag 16. mai 2010

Helen på smuglartokt

For någen år siå sa va maen å migesen på tur i det stora udlanne – i sjølvaste Danmark.
Huske egentlig ikje ka me sko der eller kor me hadde vært – det e huske e atte me hadde kjypt någen (les 10-12 brett) me goe danske øl på boksar.

Maen min e ei skikkelige pysa når det komme te stykke, så det e eg så må bretta opp armen å ta støyden å ansvare for at godse komme seg jem å vell så det.
Itte adle kunstens reglar fekk eg plassert de berømte boksane ronnt forbi å øve alt.
Maen lokte auene å ville ikje veda kor eg gjømmde de.


Adle kan se på maen atte han elle kånå ska smugla, an e dridnervøse i 1 ugå før me ska jem.
Så eg plasserte an på passasjersiå då me sko ud av båden.
Tøffe så eg e – så kjøre eg på grønt – dokker vett ”nothing to declare” å sjamere tollarane i senk der eg gasse av gåre.

Itte et kvarter e der ein på siå av meg så plutselgt bjynne å puste ijenn – han va heilt grønne i fjese.

Vell jemma lessa me ud gostoffe å alt va bare heilt på topp.
1 år ittepå sko me te Danmark ijenn – denne gangen på innkjøbstur, å nok eingang hadde migesen det sama probleme – måtte jo jømma dette. Mitt onna gjømmelegen så dokte dorr opp någen boksar så eg hadde smugla me meg jem fra sist tur…så nå va havna i Danmark ijenn – så eg KAN gjømmelegen. Kan du?

2 kommentarer:

  1. Eg e faktisk himla goe på den. Men de e jo ikkje nåke som har vore i mengder.

    Kvite samvittighet, har eg.

    Klem

    SvarSlett
  2. Hahaha.... Jammen kan du gjømmeleken ja. Har aldri hørt maken.Du er så morsom.
    Ha en superfin 17. mai. Klem :O)

    SvarSlett