søndag 9. mai 2010

Ka gjørr me på ein syndag...

her i huse?
Litt av kvert ska eg sei dokker.

Klåkkå 05.55 våkna eg udkvilte å opplagde (deiligt) - men eg trodde eg sko få vera oppe någen timar aleina å bare nyyyyda... men nei - itte eg hadde satt på kaffien å sko ner på kontoret, ja så satt den bere halldelen der - vågen å opplagde han og.
Eg fekk nå jobd i "ro" ein timesti, sjøl om skravlå gjekk trutt å jevnt på siå av meg.
Men dokker vett - ei jenta kan jo jobba samtidigt så u kan svara, skriva, tella, nikka, og momla någen veddugge svar.

Så kom minstå hoppane ner - så glae å fornøyde.
Mamma - vett du ka eg har gjort?
Nei vennen - sa eg så sant det va (men ante at någe "ulovligt" va blitt gjort)
Jo sa u - så kryye - eg har tatt vekk det kvida teppe på rommet mitt å lagt det i stuå! Å nå ligge Trygve (katten vår) på det!
Ja dokker kan jo bare tenka på kor lenge det teppe får ver kvitt... sukk.

I ittemiddag e det hjemmakamp - me glede oss te den!
Så klåkkå fira e det fram me flagå for dokker som heie på oss.

Heia Sunde - go go!
(Referat komme så vanligt i kvell)

Dette bildet er tatt i Riga - hovedstaden i Latvia - vi var der for noen år siden.
Ha en nydelig søndag, og takk for at du kom innom bloggen min.
Klem fra Helen å di

2 kommentarer:

  1. Flagget står allerede frem Helen, som vanlig. Alle gjøremål settes til side og psykingen til dagens kamp er i gang. Heia Sunde!

    Den seansen med pleddet kjenner jeg igjen fra vårt daglige liv, nå med barnebarna. Men pleddene blir liksom ikke så skitne når de er i aksjon. Om du skjønner. :) Kan vel si terskelen for det lovlige er litt videre, på en måte.

    Håper dagen fortsetter som den har begynt for dere, men må få lov til å komme med ei historie om damenes ferdigheter på pratefeltet.

    Det var kvinneforening på en plass i Trøndelag og tretten damer satt ivrige med sine fordypninger i strikketøyet og selvfølgelig med konversasjonen. Praten gikk som vanlig om a Josefine og a Klara, som ikke var med i den samme foreningen.

    Da kom husets mann inn og ei av damene sa et et eller annet til han. Da kom det fra husfrua: "D' e' itj no vits å snakk te' hain, det går inn gjænnom de' eine øre og ut tu (av) det ainnere".

    Da kom det fra husets herre: "De' e' no væll likar det, einn som du har det. Te dæ går det jo inn gjænnom bægge øran og ut tu (av) kjeften. (munnen)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Morsomt søndagsinnlegg!! Selv har jeg gjort masssse hagearbeid, og er såre fornøyd med det! Kos deg med kvelden! Søndagsklem til deg!!!

    SvarSlett