torsdag 11. august 2011

Å der sto det bom fast!

Elsten har flytta ud å me rydde romme ans.


Ja nå bjynne ongane å bli store, elstemann har flytta te Bergen for å studera.


Å me ska bruga romme ans te oppbevaringsrom.
Men an ska få lov te å beholla sengå si ei stonn te då.
Vett jo alri me disse ongane, pluttseliggen e an tebage ijenn.


Jaffal så sko me bera ud skrivebore ans, å på naboromme bor litlasysterå å
der e det bare te å åpna vindu så vops e bore på plass. Rett udfordi vindu e dorr ein oppbevaringsplass før me kjøre på båshauen me det. Fort jort det tenkte eg.
Fekk me meg maen å isamen lyfta me det opp.
Men vindue ville ikje helt opp sånn så eg ville ha det… BOM FAST sto det!

Tenkte me skrekk å gru på jentongen så måtte ligga i sengå å se på ett skrivebor
halveis ud av vindu dag å natt i månasvis. Hu hadde nok ikje blitt fjåge. Så maen å eg lirka å banna litt før me fekk det du ijenn.



Opp trappå me det å rett ud der det sko ver –
tog ikje merre enn 1 min 37 sek før det va på plass.
Avåte e det enklaste det besta… hette det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar