fredag 10. september 2010

Sunde G19 vs Viking 2

Sunde vs viking 2-0 - jeeehaa me vant!

Plass: Kvernavigå kunstgras
Dato: Onsdag 8. september 2010
Serie: G19 3.div avd 01
Ronde: 14
Dommar: Per Runestad - jysla goe
Teskuare: 48 - i gjynåsnitt (å 3 honnar)
Vær: Opphold me ein vanvittige vinn på skrått av banen
Fotograf: Kjell Harry

Sunde sitt lag

Sander (ut 45)
Odd Arne (ut 45)
Espen
Daniel
Rasmus
David (ut 45 og inn igjen 85)
Alli (ut 36 og inn igjen 45)
Ørjan
Kjartan (ut 85)
Teddy (ut 75)
Joakim
Jan Kåre (inn 45)
Halvorsen (inn 45)
Werner (inn 35)
Are (inn 75)

Mål Sunde IL: Joakim (63, 74)
Kort: Viking 1 gult

Kjekt me publikum så komme å heie på oss.

Kampkommentar:
Dette e desidert den bestaste kampen G19 har spelt i sesongen 2009 å 2010. Flotte pasningsspel så gjore at heila lage flytta seg samtidig mod Viking sitt mål. Så ett resultat av det kom det ei rekka me skudd – flerne jysla goe – fra mittbanespelarane. Forsvare va flinke te å ta me seg ballen fra egen keeper. Mange goe støttepasningar så gjore att resten av lage kom i goe posisjon å va klare for angreb. Me vant de fleste håveduellane ve udspark fra mål. Trenaren blei håse så ei gås itte å ha ropt i 91 minuttar.

Feilkast! Feil… Kast!
e jysla viktigt å få me seg feilå så modstandarane gjør! Ein av de blåe hadde ett feilkast fra sielinjå, å det såg ikje dommaren, men det gjore trenaren vår! Han ropte det an va goe for: FEIL…KAST! Å då måtte jo dommaren blåsa – rektigtnok någen tiendels sekund ittepå, å då blei den blå gutten illsinte. Akkorat så det e någe å hissa seg opp for…

Høydepunkt!
An Joakim lagde 2 fantastiske mål, me hørte bare suse av ballen der an føg rett i nette, å me e meste sikre på atte me hørte nette revna der me sto. Så på neste trening ska me ta me synålå.


Ein syngande spelar
Alli dribla 5 Vikingspelare å småsang på ein ukjende melodi då han føyg forbi de i ein sinnsyge fart.
Blodigge taklingar.
Halvorsen bomma på ein takling å sklei i store fart me kneet fysst på tvers av heile løbebanen. Resultat: Særdeles blodigt kne å ein sokk så morå må bleiga.
De så måtte ein visse plass
Så den franske landslagsstjernå Gallas måtte og an Werner på do rett før avspark. Werner sko ha starta å trenaren måtte bånngass finne ein nye å hiva udpå banen.
Ein gang måtte det jo skje
Kjartan fekk så den fysste G19 spelar på snart 2 år krampa onna kampen.

Gått å ha ein trenar å støtta seg te, når det ”rir” så verst.

Te tross for
atte trenaren te Viking sa mange ganger atte ein av hans spelare ”bare støtta Sunde gutten” så an ikje sko ramla, i de posisjonane der Viking gutten nærmast krøyb inni vår gutt, ja så brydde me oss ikje om det – for me rulte i heile kampen.

Sander å an Jan Kåre
bytta på å vera keeprar, å begge to va stødige å lot seg ikje lura der de blå så kom skrigane i mod de.Fantastisk jobb av begge 2..

Bandasje å sånne ting
mens de 10 andre Sunde guttane sprang ud på banen itte pausen så sto an litle Daniel igjen på sielinjå å fikla me någe bandasje å sånne greier. An hadde jysla vondt i fingen å då måtte an få beskjed om atte an ikje sko bruga fingen på banen! Kom deg ud å spel me beinå dine – det e de du bruge på banen liksom
Her e någen bilder fra kampen.





I dag ga de alt de hadde guttane våre!
Va ei fryd å se på de – det e sånne guttar Sunde IL vil ha!


2 lagledare så chille.

Tusen takk te adle guttane - stolte øve dokker!
Tusen takk te vårt publikum - e ikje kamp uden dokker!
Tusen takk te an Karl - her e dagens heiarob fra han! :

Koselig å få slike tilbakemeldinger som den jeg fikk på bloggen i dag, Helen.( Hilsningene kom fra Espen og David) Hils til alle sammen å si jeg stortrives med guttene. Skulle noen komme til Trondheims nydelige verden og flotte omgivelser, står jeg parat til å vise dem rundt. Om helsa og andre innbookede aktiviteter ikke allerede er fastsatt. Det kan være lurt å gi beskjed en tid i forveien, ikke all verdens tid, men et par tre måneder skulle holde. :)

Vi krysser fingre, armer og bein for neste kamp, og vet at vi vinner. Til slutt hadde det vært skikkelig moro å fått en personlig hilsen fra alle i laget, ikke bare laglederen.

Jeg bare nevner det jeg, og regner med det kan la seg gjøre...

En flott dag og dager til laglederen og hele hennes lag. Mitt lag!

4 kommentarer:

  1. Ja, selvfølgelig vant vi! Jeg sa jo det! Det gleder meg stort alikevel, for hovmodig vil jeg ikke være. Selv om jeg er trønder og nabo med den banene dere vet, som begynner på Lerken og slutter på dal. Det minner meg om at dette må feires til gangs, så da tar jeg frem lerken med solbærsaft. I kveld får min høyst frontede "avholdsmann - tittel" være som den vil. Nå går jeg og blander meg en skikkelig solbærtoddy. Skal det være fest og feiring, så skal det være det" Skål! For gutta i den omtalte røyken og laget mitt! Vi e bæst!

    SvarSlett
  2. Måtte innom for å takke deg, min egen lagleder. Verdes beste!! Takke for en hyggelig og utfyllende kommentar, på min ellers så fattige blogg.

    Ellers anbefaler jeg en skikkelig omgang med blogg - trening for alle i laget, foresatte og dine omgivelsers supportere. Temaet for første samling kunne ha vært: "Hvorfor er kommentarer så viktige for bloggere?"

    Tema for andre samling kunne bli: "Hvordan ta rotta på et hvert lag ved å lese bloggene "Kalimeras blogg" og "Tanker om litt av hvert?"

    Dette kunne vel ha vært nok i første omgang. :)

    NB. Flagget er i dag vasket og strøket og ligger klart for den neste kampen.

    En stor klem til deg og resten av gjengen fra
    Faglig ansvarlig for supportere i området Lerkendal Stadion, Nord Norge, nordlige deler av den vestlige delen av landet med Møre og Romsdal og etter hvert store deler av verden. Og ikke glem han som gjerne vil være sjefen i huset da, hils.

    Din lys levende supporter, for evig og alltid! Karl

    SvarSlett
  3. Gjør bare oppmerksom på at svar på innlegget ditt kan leses på innlegget "Snåsakaillen - en merkelig opplevelse." Til de som leser dette og vil ha en mental trening for kveldens kamp og ikke er helt inne i blogg - systemet, trykk bare på navnet ved bildet på denne kommentaren og les under kommentarer på nevnte innlegg. (Les gjerne innlegget også og mer til) :)

    Som jeg alltid er velkommen her og på Sundes mange meritter, er dere velkommen tilbake så mye og ofte dere vil på denne linken. Jeg tror at noen tanker begynner å svinge, også for deg. Det gjør det for denne bloggens innehaver tror jeg og for mange flere. Så får jeg bli bedre kjent med deg også...

    Vi krysser fingrene og tar frem flagget, i kveld skal vi vise verden hvem vi er!

    SvarSlett
  4. Nå er spenningen så stor og nervene så på høykant, at det bare får våge seg om enda en kommentar under her blir registrert som mas. Mine tanker dreier seg om det var noen som overlevde kampen i det hele tatt, for her virker det som til og med lagleder og reporter har omkommet i kampens hete. Er det bare jeg som internasjonal supporter som kom gjennom kampen med liv og helse i behold?

    Jeg håper på at det er bloggens innehaver sitt manglende tid og overskudd som har spilt oss et puss, og at det er grunnen til at du ikke har kommet lenger enn til forrige kampens referat. Det får gå denne gangen, men neste kamp spørs det om jeg vil kreve overført direkte, pr telefon. :)

    Ha en fin dag, tross alle de traumatiske tanker du gir meg nå... :)

    SvarSlett