mandag 26. september 2011

Allti e me fysst i køen!

Faktisk flaut å sei det høgt! Men når me e ude å kjøre – vell å merka når eg e passasjer å maen e sjåfør så ligge me allti fysst i køen!
Dokker må forestilla atte dokker e me på ein kjøretur nå…

Me svinge ud av gårsromme vårt – me maen bag ratte – å det fyssta an jørr e å kjøra øve fortauskanten så heile bilen riste.. belive me – allerede då ligge eg langflade på golve!
Det andra an prestere å jørr e å kjøra jøna ronnkjøringane i 5 gir… å då e pulsen min så høge atte eg e på besvimelsesrand! – Å me har fremdeles ikje komt oss ud av Vigå!
Så i tillegg så e an jysla snakksaligge der å gasse på i 25 km i timen, - å når an ska snakka å gira, blinka, å bremsa, gassa å ratta på ei å sama tiå – ja det e nøtt te å gå gale!
Hvis dokker ser ein Nissan så har fjorten bilar itte seg – ikje tvil i ett sekunn – det e HAN! Dessverre!

1 kommentar:

  1. I motsettning til dere, ligger jeg litt etter som du ser. Ikke alltid da, som ved Campingbil i Stavanger, som tidligere omtalt. Vel vi lå vel etter de to damene, men foran alle andre. Like foran de i rundkjøringen også. Har du forresten funnet stekepanna som flakset ut av bilvinduet. Kaffekjelen og dynduna. Hadde vært greit å fått det tilbake, gitt. Æ e så frøktelig kaffetørst og sommeren har forlatt oss...

    Enda et herlig innlegg her og med det samme, jeg bare digger (for å være litt yngre enn jeg i virkeligheten er), dine små på Facebook. Det er stort sett de jeg stikker innom flere ganger for dagen for å få med meg. Fortsett med de, om du finner flere i ditt hode.

    Det må bli et innlegg snart, basert på de kloke små notater. Om jeg får lov - med referanser for opphav, selvfølgelig.

    Bare så jeg har sagt det, også jeg har bikket over på torsdag. Kanskje du kan more deg litt med mine to innlegg onsdag og torsdag og flere til. Prøv, da vel...:)

    SvarSlett