onsdag 26. august 2009

Male kjøkken skapene...

Ja - en gang var det jo populært å ha mørke farger på kjøkkenskapene. I vårt tilfelle er de mørkeblå - ligner faktisk litt på marine fargen som vises på fargekartet.
Vi har også måttet skifte ut en del hvitevarer, og de nye er i stål.
Ønsker å male kjøkkenskapene i "Bomull" eller "Betong" fargen, eller en farge midt i mellom...

Men er det noen som har erfaring med å male kjøkkenskapene selv? Er det mye arbeid?
Hvordan går man frem? Takknemmelig for all hjelp.

5 kommentarer:

  1. Takk for det! Ja, jeg har erfaring med å male kjøkkenskap, gjorde det da vi flyttet inn i fjor! Det er litt av en jobbe, slipe,evt. sparkle, grunne, male to ganger osv....Men kjøper/leier du en malingsprøyte så går det jo raskere og ikke så belastende på kroppen. Jeg var ganske så gravid,malte alt med pensel, måtte ha gassmaske og det var 40 + grader da jeg holdt på...så det hadde jo litt å si!! Men det blir feiende flott når man er ferdig!!Klem AK;)

    SvarSlett
  2. Ingen erfaring... :)

    Ha en flott dag snuppa!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Mine var fabrikkmalt lyse fra før når jeg malte frontene i fargen latte for 2-3 år siden. Vasket med STERKT salmiakkvann og mattet ned litt med sanpapir. Deretter malte jeg med Lady 40 Panel (?) vannbasert oljemaling. Brukte pensel i profilene og skumgummirulle på de glatte overfaltene. (Denne gir en "fabrikkmalt" overflate.)
    Lykke til! Gleder meg til å se før og nå bilder.

    SvarSlett
  4. Kan nok ikke bidra med akkurat malte kjøkkenskap, men har malt nok til å vite at forarbeide er noe av det viktigste.
    Takk for "treghets" tipset om siden min, har slettet en gadget så får vi se. Jeg likte begge fargene men holder en knapp på "Betong". Ser for meg at det blir stilig til hvitevarene i stål.

    Ha en fin dag ;)

    SvarSlett
  5. SÅ spennende å male, men jeg kan desverre ikke hjelpe deg. Lite erfering der gitt... Ha en fin dag. Hilsen Lise

    SvarSlett