lørdag 19. september 2009

Tilda og loppis

I dag dro min kjære meg med på høstmarked.
Her var det noe for både liten og stor.
Flott mat, gratis frokost for de som ville ha det.
Vi nøyde oss med 2 kopper kaffe.
Vandret litt rundt, hilste på bekjente og snuste på lopper og andre salgsvarer.

Nå er vi begge 2 ivrige samlere av gamle bøker og blader, og var så heldige å finne noen flotte eksemplarer.


Dette bildet viser Alle Kvinner’s jul fra 1955.
Bladet kostet dengang 1,75 og vi ga i dag 5 kroner for dette.
Legg merke til Melange reklamen – der det beskrives hvordan Melange uttales… stiligt.

Dette bildet viser 2 av de gamle bøkene vi fant.
Henholdsvis fra 1939 og 1941 – disse ga vi 10 kroner stykket for.


Fant også en Tilda boks. Denne hadde jeg i utgangspunktet tenkt at min lille prinsesse skulle få, men er litt usikker.
Kanskje noen av dere har et bra forslag til hva den kan brukes til?


Vi fant også 2 gamle krydderhyller som stod på utsiden. Disse skulle vi hente etter at vi var ferdige med å kikke inne i butikken. Men da vi skulle betale og hente dem var de borte…
Ble sååå utrolig skuffet… snufs! Men har lært til en annen gang – det er sikkert!

Etter loppishandelen fikk vi kjøpt oss flotte laksestykker, og det skal vi ha i kveld i sammen med fløtegratinerte poteter og salat.
Kanskje vi deler oss en deilig hvitvin eller tar ett par glass med iskaldt øl til.
Stearinlys er også kjøpt inn, så kos blir det uansett.

Ha en riktig god helg.

4 kommentarer:

  1. Jeg gikk akkurat glipp av en krydderhylle på loppis i dag jeg også, så jeg føler med deg ;)
    Gøy å ta seg en tur allikevel da.
    Herlige de gamle ukebladene...og særlig reklamen. Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlett
  2. Hei på deg;) La igjen en kommentar på konkurransen din;)
    Loppemarked er spennende, og du har jo funnet noen perler;)
    Ha en fin lørdagskveld og kos deg, klem;)

    SvarSlett
  3. Kule lopper du fikk tak i! Er det ikke deilig når man finner sånne skatter?!? Høres ut som forutsetningene for en hyggelig kveld er tilstede. Kos deg!

    SvarSlett
  4. Morsomt med gamle blader... har noen selv. Gamle barnebøker står i rekke og rad i andre etasje, har en familie som har kastet lite oppgjennom årene....

    Klem Lenemora

    SvarSlett