mandag 4. januar 2010

Avlå adle i samen!

Endeliggen ser eg lyse i tunnelen - å den va laaaange kan dokker tro (tunnelen alså)
Ferige me varetellingå i dette øyeblikke her!
I mårå komme revisoren, så e det øve for denne gangen!


Sokk å stønn, har møje å ta igjen ser eg!
Blant aent ska dorr trekkas ein konkurranse å to
- på blade Bonytt! Å på blade Medium!
Sorry jenter, men har rett å slett ikje hatt ti - å får ikje ti i mårå heller.
Kan ikje sidda her me ein revisor å trekka ud 2 heldigge vinnare kan dokker veda
- det sko tatt seg ud *ler nå*
Så begge trekningane komme i ugå.

Ellers så går live mesten på skinner - takk å lov!
Ongane har måtta klare seg på egenhånd, men det gjekk jo det og!

Verre va det at Renate blei holdt jemma fra skolen i dag - forde at det va planleggningsdag.
Glae å fornøyde hu kan dokker tro!
Heilt te ei skolevenninna ringte på ittemiddagen å sporte koffer hu ikje va på skolen!
Me hadde sitt på feil skolekalander!
Får bare håba att frøknå nas ikje tror det har rabla heilt for denne familien her når u komme me melling i mårå!
Flaut! Ja! Men sant!

Dridleie av snøen!
Maen har ikje piggdekk på sin bil, så an låne min kver dag - akkorat så ikje eg og vil ud!
Nei - an kan jo ikje kjøba seg någen dekk kan dokk sjynna! Mannfolk!


Nå e det leggeti her i huse, trøtte så ei gammale strømpa!
i mårå ittemiddag ska eg ta turen te dokker - må jo se ka så har skjedd siå sist!
So long folkens!

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med ferdig telling. Høres ut som en forferdelig jobb.
    Ha en avslappende dag.
    Klem.

    SvarSlett
  2. He he, ja det er ikke alltid like lett å få blogget så mye :)
    Men det er kos når man får tid igjen :)
    Håper du har tellt riktig, så alle blir fornøyde ;) hehe, tro meg jeg har holdt på med varetelling siden beg av September, og ble ferdig rett før jul. Så det var deilig å bli ferdig :)
    Godt nyttår, og ønsker deg en fin uke :)
    Klem Tina

    SvarSlett
  3. Håper det gikk greit med Renate og melding til skolen for gårdagen .. :o) Sånt kan vel skje den beste vel ...

    Varetelling er sikkert et pes .. men revisorer på besøk er heller ikke særlig gøy .. krysser fingrene for at alt er som det skal :o)

    Ha en flott tirsdagskveld - klem :o)

    SvarSlett
  4. Ho ho, synes jeg ser deg og revisoren foreta trekningen. Bare ta det med ro du - alt til sin tid.

    SvarSlett