mandag 25. januar 2010

Fri familie!

Fårr någen år tebage fekk minstå seg ein mobiltellefon, å i å me att adle i familien då hadde mobilar så tegna me ”fri familie” gjønå Telenor!
Ganske smart tenkte eg, spare jo ein heile haug me pengar på det!
Phøøø! Sto ingenting om atte morå i familien må springa så ei piska rotta kver gang mobilen nas ringe!
Det går på –
Guttongen -
mamma eg trenge pengar, kan du henta meg itte skolen, kan du kjøra meg te de å de, kan du kjøra meg te jobb å henta meg ittepå? Ka ti e det middag?
Minstå -
mamma kan du komma opp? (eg jobbe i etasjen onna), mamma eg e svolten, kan du jelpa meg me leksene, kan eg gå ud?
kan eg gje kattane någe snaddermad? Kan hu å hu komma inn?
Fasikken har ikje de bein sjøl?
Bler jo bare ladare å ladare disse ongane!
Å nå når de i syge i tillegg kan dokker jo bare tenka dokker kor mye beinå mine, me kroppen min på sleb springe, bler jo heilt udmatta!
Så tenk dokker leeeenge om før dokker skaffe dokker fri familie! Jaggu meg ikje møje frie lenger eg jaffal!
Nå ringe de pinadø ijenn – me snakkes!

3 kommentarer:

  1. Du får sette den på lydløs .. :o) Synes jeg ser deg der du løper rundt i rene Skolmen-stil :o)

    Har fri familie vi også - heldigvis ser det ut til å gå greit .. :o)

    Fortsatt god bedring til alle!

    SvarSlett
  2. hahaha må bare le....

    Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  3. He he den var super lesning ;) Håper barna snart er på beina igjen og at du ikke er helt kaputt når det skjer.

    Anngående reise tips... Vi drar til Riga! Så virkelig et godt forslag ;) Men den boken du nevnte den har jeg ikke lest. Burde jeg lese den?
    Klem

    SvarSlett