mandag 1. februar 2010

Hysteri i himen!

E det ikje maen så e det ongane – så e hysteriske allså!
Som dokker gjerna har fått me dokker så mangle me (ennå!) liftgardiner i stuevinduå (heilt siå før jul).
Nå e det lettare hysteri i heimen!
Ongane klare ikje se på tv elle spela tv spel på dagti
for solå står rett på!
Maen jamre på sitt vis – harrepitter sidde jo på udstilling ennå! Går ikje ann!
Phøø! Me va jo vekke stystedelen i desember, å har det ikje nettopp vært jul å nyttår å alt det der! –
ingen så hadde ti te å sy då vell?
Å har mei kje våre sjuge på tur her heile gjengen!
Så fortell meg ka ti me sko hatt ti te det? Sa eg te de.



Dorr blei momla någe svar,
men ingen konne fortella meg ka ti me sko hatt ti!
For liftgardinå komme ikje jem av seg sjøl kan dokker veda, de må spesialsys på toppen av alt – for at målå på vinduå e ikje standard.
Det maen glømme at me jorde jo et forsøk mitt i julastrå, men an hadde jo målt på feil plass, så då blei dorr jo ingen gardin – men det har an glømt kan dokker veda. Mannfolk!

Nei la an nå målå skikkelig før me kan bjynna å tenka på å finna de der gardinå seie nå eg!
Eller ka syns dokker - ska eg ta sagen i egne hender?
Ka ville du ha jort?

5 kommentarer:

  1. Ja, du får ta målan sjøl, her kannj du itj stol på nå'n:D
    Klæm fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Ja si det... Åssen skulle du hatt tid til det i jula?? Hmmm.. Ikke vet jeg.
    Men jeg hadde tatt saken i egene hender nå ;)

    Lykke til :)

    Ha en flott kveld da :)
    Klem Tina

    SvarSlett
  3. Hmmm... Vet ikke om du fikk en mail til av meg ?? Trodde det var en mail, men så var det jo ett innlegg du hadde lagt inn kommentar på :) hehe.

    Men uansett , gleder meg masse til den kommer i posten :)

    Klem Tina

    SvarSlett
  4. Jeg hadde nok ordna det sjøl.
    Klem... :O)

    SvarSlett
  5. Ja - jeg hadde fiksa det selv .. går ikke an å stole på mannfolk når det kommer til slike ting :o)

    Men skjønner "frustrasjonen" din .. haha ..

    Klem!!

    SvarSlett