tirsdag 30. november 2010

Hekkan så tongt!


I disse dagar ligge 3 av 5 sjuge! Ligge e vell ikje det retta ore å bruga på meg då.
Det e mellomsten å minstå å eg så e sjuge, men så ongar flest så tror de aldri atte morå kan vera sjuge – går ikje ann det!
For morå hu må laga mad te de så E sjuge, hu må potla ront de, å hu må finna vattn å kjøra i feber rus te nærmaste butikk for å snoba litt.
Jaffal så ville minstå ha pomfri – sånn mitt på formiddagen, u morå trydde te – gufte opp steigeovnen (egentliggen har eg jo forbud på det område der men la gå) å slengde pomfrien inni.
Itte 10 minuttar va maden ferrige å minstå å migsen entra kjykkene, reiv opp steigeovnsdørå, å sko ta ud brette med pomfriå. Grabbde ein grydeklud å tog tag i den eine ennen på steigebrette.
Hekkan dette va tongt sa eg før eg myssta alt på golve! Halle pomfrien for ud å oljå itte de la seg så ei tjokke hinna på golve. Jaja sa minstå – eg konne jolpe deg eg mamma!
Glodde bare på na å slengde fram ketsjuppen før eg fant fram skurebyttå!
Jaggu ikje lett å vera syge i dag folkens!

3 kommentarer:

  1. Uff. Høres ikke godt ut. God bedring. Klem :O)

    SvarSlett
  2. Måtte innom å se hvordan det går med dere der nede på den vakre kysten. Håper alle sammen er på føttene igjen og at det er andre og mer normale grunner for at jeg ikke har hørt noe fra deg på ei stund. :) Jeg har fått med meg at du har andre sysler enn blogg å fordrive tiden med. :)

    Jeg ønsker deg, dine og "gutta" mine en flott tid fremover, på alle områder.

    SvarSlett
  3. Til Kalimeras blogg og Helen!
    Skikkelig koselig å se deg innom igjen å se at du er i full fart, som normalt. Du sier du er lite på blogg for tiden, men jeg kan supplere med at når du først er det, så er det til gangs. Nesten så en kan kjenne svettelukta og kjenne det dirrer i lufta gjennom nettet. :)

    Det er vel blant annet for det en har følgere, vekke en til virksomhet og live igjen. :) Skulle bare mangle at ikke jeg skulle ta denne oppgaven alvorlig, som nesten eier Sunde Fotballag...:)

    Tenker stadig på dere, og returnerer en stor og normal temperert klem fra Trondheim, som for tiden har mer normale temperaturer enn en tid nå.

    Hils til gutta med en beklagelse for at jeg en tid har vært sløv på supporter - området. Roma, Beirut og Flisa står muligens for tur nå. I alle fall jula...

    SvarSlett