torsdag 6. oktober 2011

Aldri dra me ein mann på Ikea for å henta møbler!

Me ska laga ett såkalt ongdomsrom (personlig så kalle eg det for ”få fred” rom) -
der de å ikje me ska få fre, sånn atte de sleppe å hørra på mase vårt (ongdommane sitt utsagn)
Har lenge udsatt dette prosjekte –
for eg vett kem så må vaska, rydda, sparkla, pussa å mala.
Seff e det meg!

Itte fysste å ha kjørt han mellomste på MR i dag (han har våre limte te sofaen i 2 uger snart) - han blei skada på ein kamp. Så me ein veldig irriteranne frustrasjon øve atte pc, mobil, å sånt ligge imydlø voksane bås i stuå (han ska ikje lyfta tongt har han fått beskje om, å an klare meste ikje å gå…) så tog impulsen min øvehånn.

Fysste sennte eg maen på båshauen me någe rabe å fekk han udav veien, så heiv eg minstå inn i bilen å bonna på te Ikea. Sko ikje kjyba någe… men kom ud me ein kvittering så sa atte eg hadde betalt for ein sovesofa så kan ble te ei dobbelseng. Å me det fyllde det me nye dyner, puder, sengtøy, å allslags andre duppedittar. Så bilen va rimelig fodle, å eg ringte te maen…



Du… sa eg… gidde du å møda meg på fjernlagere te Ikea (rett øve båsplassen).
Ka då.. sa an. Nei bare kom du, sa eg…
Å maen ante fre å ingen fare vett dokker, å kom i 15 ronnt jørna me tilhengaren på sleb.
Eg viste an kvitteringen å sa atte eg va nøtt te å kjøba an nå – va tebud på an sa eg! (å det va dorr faktisk og)
Itte an hadde grynta i fra seg jekk me inn for å henta sofaen.


Å nå e jo fjernlagere blitt ”plokk sjøl lager” me ett hav av reolar så langt du kan se. På fjernlagere sko me i hylla 72 (mesten heilt i andre ennen) – de spelte musikk å eg sang, dåtterå å maen sjems – men eg ga blaffen.
Då hylla 72 kom så sto denne sofaen på ein palle i 4 svere delar…
Harregud sa maen, klare jo ikje å lyfta dette…
Jo sa eg, me klare det. Nei – gå å få fatt i ein trykk sa an te meg.




Å eg gjekk bort te ein tålig sterke mann å blinka me auene…
”Vell å bra atte eg e sterke sa eg te an, men det får vera måde på”
Gidde du å bli me, å ta me trykken sa eg te an.

Nei me har ikje lov te det sa an, men eg kan jelpa deg.
I det mer onne jørna på reol 72, så måtte eg jo sei te an – ”Du eg har me meg ein slags mann og”
Å då lo an høgt å tydeligt.



I samen sko de to bera dette spetakkelet øve på trillevognå. Maen min sleid, å han andre plystra.
Gjekk på ett vis, å me konne bjynna å kjøra det ud å bort te tilhengaren.
Ska maen planlegga 4 deler i ein scoda me tillhengar, ja så bruge an litt ti, mens hu impulsiva planlegge fort. 3 delar oppi hengaren sa eg te an, å den minste inn i bilen.
Blei ittekvert litt – bittelitt høglytt, å folk snudde seg å lo litt. Dåttårå sneig seg ronnt på framsiå av bilen å sto der ei stonn.
Ittepå sennte eg Scoda m hengar å mann jem, å me andre fortsatte te Monter.

Inne på Monter kom eg ud ijenn me 2 ugers arbeid. Hadde akkorat satt meg i bilen, å maen ringte - ”Kor e du?” Kjøre fra Monter nå sa eg te an… me sko bera sofaen inn å reggene datt ner.
Imens satt han så hadde tatt MR i sofaen me mobilen sin å ringte sporty te morå å sporte om hu gadd å kjøba kola å snob! Jett 3 ganger sa eg te an!



Varme å udsleden ankom me Vigå, maen sto udforbi å hoppte.
Du bruge jo ikje 20 minuttar fra Monter, for ei ti sa an te meg.
Då va eg såååå varme å trøtte atte eg hollt på å labba te an… du konne jo ha venta inne sa eg te an.

Dåttårå slepte tonge malingspann, dyner å dill ner på romme, maen å meg sleid oss messte forderva me 4 delar sofa, å mellomsten satt i sofaen me hauen sin å blei dridsure for eg ikje gadd å kjøba kola å snob!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar