søndag 3. mai 2009

Galdhøpiggen 2008


Vel oppe på Juvasshytta fikk vi på oss seler som vi skulle bruke når vi gikk i tau over Styggbreen. Det var over 200 personer i følget og ingen datt ned i bresprekkene. Guidene kunne imidlertid fortelle at i fjor sommer gikk det ikke en tur uten at en av turgåerne datt ned i breen. Man blir imidlertid hengende i tauet - og det er nok en kraftig opplevelse. Etter vel 2 timer og når breen var vel passert - måtte jeg dessverre melde pass. Jeg ble sittende i en steinrøys og følte at at jeg datt ned på begge sidene av eggen. "Du kryper jo som en baby, mamma!" var Renate sin vurdering av mammaen sin...
Forferdeligt med høydeskrekk... men er kry av meg selv som kom så langt som jeg gjorde.
For dem som ikke vet hva høydeskrekk er tar vi med dette fra Wikipedia: " Akrofobi (fra gresk ?????, "topp", "høyde") er en sykelig angst for høyder.Akrofobi kan være farlig, siden lidende kan oppleve en panikkfølelse på et høyt sted og kan bli overivrige i å komme seg trygt ned."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar