onsdag 13. januar 2010

Mesten voksen!

Ikje lett å vera mesten voksen.
Guttongen e blitt 17 år å ett av målå ans e å komma seg opp sjøl om morningen sånn i hall sju tiå. An sedde mobilklokkå på me gott pågangsmod når an endeliggen finne sengå si.
Tippe det e ront ti øve sju eg får sånn "hysteriske" anfall!
Då har eg prøvd å vekka an siå kvart på sju!


Når an då endeliggen gløtte på auene - ront kvart øve sju, så seie an: Ka du e så hissige for?
Då gidde ikje eg å svara jaffal.

Me ett onner så rekkan skolebussen - såvitt - mesten kver einaste dag!
Men det henne at eg må slenga ongen inn i bilen å kjøra så reinaste James Bond itte bussen

Jobbe gjør an og - någen kvellar å någen helgedagar.
Det syns eg e heilt topp, då kan an tjena seg någen lommapengar
An e flinke på jobben å får mye skrøyd, så det e jo bare gilli!
Akkurat nå ska an spara te ein fladskjerm - å iåme att an har ein lønningskonto, så ville an spara te denne på ein egen konto.
Så guttongen sporte: Du mamma kan ikje du oppretta ein konto så hette fladskjerm!

An vil gjerna passa på jobbtiene sine sjøl.
På mandag kom an jem fra skolen å sa at an sko te ein kompis om kvellen.
Ka ti ska du på jobb ijenn sporte eg onna middagen.
Åhh eg visste at eg hadde glømt någe! Mamma kan du kjøra meg på jobb nå!
Då va det fram me 007 drakten igjen for na mamma.

Det ska ikje vera lett å vera mesten voksen.

3 kommentarer:

  1. Ohhh.. så glad jeg er for at ungene er blitt helt voksne.....
    Klem :O)

    SvarSlett
  2. Vel vel, det er lett å kjenna seg igjen her....
    Særleg yngstemann har vore slik, og mor har nok hissa seg opp meir enn ei gong. Her om dagen klarte han å koma forseint til innsjekking på flyplassen, og måtte kjøpa seg ny flybillett.... at di aldri lære....

    Eg er glad mine er så vaksne at dei må styra seg sjølv, utflytta er dei og... :-)

    SvarSlett
  3. Kjente ting dette .. :o)

    Det er så rart at de rett og slett ikke har oppfattet at vi har mast og mast i lange tider .. de svarer og ser på oss til og med .. men om de husker på det etterpå??? Neeeeida!!

    Men de er nå søte allikevel da .. disse nesten-voksen menneskene våre :o)

    Ha en superduper torsdag - klemmer!!

    SvarSlett