torsdag 11. mars 2010

Jentetur te Israel

Det åre eg fylde 23 va eg på jentetur te Israel!
Opplevde vannvittig møje, å på same ferien la me og inn ein tur te Kairo.


Men det eg vil fortella dokker om i dag skjedde på veien jem te Stavanger.
På flyplassen i Tel Aviv e sikkerhedskontrollen jysla strenge – enormt strenge. Du ser militere/politie med maskingjever øvealt. Vell..


Eg sko då sjekka inn bagasjen min og sto i ei kø så va milalange, omsider blei det nå min tur å eg heiv koffartaene oppå bånnet – viste fram passe å damå sporte itte flybillettane mine.
Nei... de har ikje eg fått sa eg! (Sta så ett uver kan dokker veda)
Jo seie hu – du fekk de i Stavanger på vei bort her.
Nei! Sa eg... basta liksom!

Så kom plutselig lyse på! Jo eg har de sa eg!
Tog ner koffartane igjen å sko te å åbna de!
Svopp der sto dårr ein gjeng ront meg me maskingjever!
Feila de tenkte eg – eg ska jo bare finna billettane mine – ha!

Onna oppholle i Israel fremkallte eg bildene mine (dette va før den digitale verden) å bjynte å lage meg ein fotoalbum – å der låg billeten min, hadde jo limt an inn i albumen – minne vett dokker! Viktigt å ta vare på minner!
Ikje sant vell?

2 kommentarer:

  1. En aldri så liten miss der, kan bare tenke meg synet med gevær, fotoalbum og det hele. Ikke minst deg. Ingen skal i alle fall beskylde deg for å somle med å lage albumminner.

    God helg til Stavanger og Omegn!

    SvarSlett
  2. Hei.Ikke noe kjekt å oppleve slikt..Synes selv det var veldig rart når vi kom til Roma å det sto en del Politi med pistol..Ikke vant til det..Ha en kjempe fin helg.Klem fra Bodil..♥♥

    SvarSlett