søndag 29. august 2010

Varetelling på Kiwi – søndag 29.august.

Morning å skallebank!
Grytidligt for någen av oss - å seine morningen for någen andre av oss, ankom me Kiwi’en i kjende stil. Onnaveis hadde me fått melling av ein stakkar så ikje konne vera me, an hadde fått migrene.
Migrenå kom nok sniganne inn på morningsparten – itte an slo opp auene å fant ud atte gårsdagen hadde nok våre jysla hare! Harrare enn bereint! I fylle observange mespelare så hadde de sitt an sjanglane på ein pub kvellen føre. Ikje lett å ble 18 år å holla tongå beint i moen.
Ein rosten å gammale Scoda på udlån.
Ett fortvilt 3 kløver fekk ikje start på bilen sin, då e trenaren sin Scoda kjekke å låna.
De spant avgåre å gleda seg te telling.
Forsoving!
Ein kar våkna opp i det seinaste lage, å lurte fælt på ka det va an sko gjørr i dag.
Va nå ei lokka an kom på det, å fekk telt maisen både ein å to ganger, så an va sikker på atte det va rektigt telt.






















Surkål meg her å der.
I kjent stil spant an Børre te surkål avdelingen – å mektig imponerte øve alde slags sortar surkål det fantes. Me så sto ront an fekk hørra udvalgte både høgt å tydligt. Visste dokker atte det fantes både:
Hjemalagde, Pariser, Vanligt å Klassisk! Ja udvalge e stort! Å Børre hadde lert någe nytt!





















Någen klare ikje å tia stilt.
Å lagledaren måtte gjentatte ganger be de om å ikje jabba så jysla høgt. De va mange så stopte opp tellingå å måtte bjynna på nytt på gronn av dette. Å då konne guttane fortella atte de hadde det sosialt mens de telde. Jaja e jo viktigt det og!

Høgt å løgt.
Når du ska varetella så må du stå på kassar for å rekka opp, sidda på de for å tella det i mitten å te slutt legga deg langflade på golve for å få me siste rest. Jysla viktigt å få teld alt.













I Osram hyllå…
fant men a Aud. Me såg ikje atte u kom fra starten av, så me tippe atte u hadde øvenatta på Kiwien bare for å sikra seg hylla å produktene sine! For den hylla è hennas!




Kvantumsrekord!
An Børre lyste opp, for i fjor hadde an telt surkålå å ikje fått me seg atte det sto någen kasser bag fasaden, men i år fant an de - å konne stolt fortella atte det va heile 525 surkål inne på lager. Å eg lure på ka de ska me så møye surkål sa na. Jo sa u Bente – det e jo snart jul må du huska









I kaffi hyllå hadde an Kjartan og teld, å han konne stolt sei atte – Hei eg tog rekorden.

Naglabed å blåe lipper.
Fekk me så befant oss i fryså å telde. Fagorten atte eg aldri lere å ha me hanskar! E nå treje gongen e telle den disken. Men neste gang… Sander å faren an Kent Erik telde og i den disken, såg bare frostrøygen itte de



Kjekt å ha!
Å tella strømper e någe pottel, me gått mod gjekk ann Alli, Marius å Thomas i gang.
Ein av de skrev ner talå, ein telde å ein holt de me selskab!


Sjokoboller å cola.
Frederick e ein greie mann så han fant boller å brus te gjengen.
Tog ikje langa tiå før ongane stupte øve kassane. Herligt me någe å bida i å gått me ein vellfortjente pause.



Trangt om plassen.
I snobehyllå va det salig trangt om plassen, va mange så ville tella der.
Å gått va det, så blei den hyllå og ferigge ganske så fort.











Toro å sånne varer.
Adle vett atte lagledaren ska tella Toro hyllå, så de vige onna, å finne andre plassar å tella.
Dokker vett – ei jenta så telle hu rydde og! Telle, rydde, jabbe, skrive, tenke, tørke støv, ser å lytte – det e det me jenter gjørr på varetelling. Sånn e det bare.

Her har lagledaren våre.

Krydder e kjekt å tella.
I mangel av an Dag så fekk trenaren eren av å tella disse hyllen i dag. An konne gått forstå koffer det va populert å tella krydder. Møje spennande i disse hyllene.








Me satte rekord…
konne an Frederick – sjefen på Kiwien - stolt fortella oss. Me blei ferigge 20 minuttar før sist gang! Så øvelse gjørr mester – det e jo ikje tvil om det.


Vell jemma ijenn…
mangla 3 kløvere å den rostne Scodaen i gårsromme.
Tiå gjekk å bekymra blei me, tenk om det har skjedd någe…
Trenaren måtte ringa for å hørra om de hadde solgt bilen ans.
Men neida de va på vei jemøve. Stopte så kjekke i gåren å konne fortella atte de måtte jo stoppa for å handla å dilla litt. Supert atte ongane benytte sjansen te å lofta kjerrå.

Tusen takk te an Frederick så ville ha oss på varetelling ijenn, å tusen hjertelig takk te sporty foreldre så stilde.
NB! Pengane me tjente i dag ska me bruga på Vilmarsentere neste syndag…der ska me bruga skydevåben…

4 kommentarer:

  1. Først og fremst takker jeg for latteren jeg fikk etter din siste kommentar Helen. Hils å si at han er både ekte trønder og ekte supporter og skulle det være noen tvil kan du jo sende vedkommende til bloggen min for å sjekke meg opp. Ektheten, altså. Enda mere utfyllende kommentarer kan du lese på bloggen min.

    Godt at jeg overvant trettheten med min nysgjerrighet og stakk innom for å lese innlegget. Deler av denne travle dagen min har jeg gått med bekymringer om at dere var arbeidsledige. Det ble avkreftet ved dette besøket. Fremgangen i tellingen skyldes ene og alene at formen til laget mitt går fremover som forventet, det betyr en ting - enda flere mål og poeng. Utvilsomt!

    Ha ei fin uke med deg selv, ditt og dine! Heia Helen og gutta. Og selvfølgelig jentene da. Fremtidens håp og nåtidens glede! God natt!

    SvarSlett
  2. Ja varetelling blir nok mye morsommere når man er mange som teller sammen :o)

    Artig innlegg Helen - igjen :o)

    Ha en super mandag - klemmer!

    SvarSlett
  3. tusen takk for gåva eg fekk i posten.
    Har prøvd å lesa meg fram til det, men er litt usikker skal kluten vera tørr eller våt?
    Har prøvd med tørr klut på eit tørrt området på armen, og det virker som om det funker det, men lurer på om det er det rette.
    Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  4. Onsdag(torsdag)
    Beklager Helen og superlaget at mine kreative og inspirerende forkommentarer uteble i dag. Grunnen er at jeg har vært så opptatt med å presse bukser, Selbuvanter og å pusse skoene til ukas høydepunkt. Onsdag betyr som regel full fokus med alle mine tanker til Stavangerdistriktet og gutta i røyken. (Ikke med røyken)

    Flagget sto oppe, det glemte jeg å ta ned i gledesrusen over lagets glimrende taktikk ved forrige kamp. Da jeg merket det, tok jeg av meg hatten og hang det på toppen av flaggstanga. Det gjør sikkert susen.

    Venter spent på resultatet og at TV2 skal få fingeren ut å begynne å sende kamper det er noe futt i. Trenger vel ikke særlig mer utdypning det, vel?

    SvarSlett