tirsdag 28. desember 2010

2 år ittepå…

Endeliggen konne jubelen sleppas laus i heimen.
Vett dokker ka? Jo liftgardinå e på plass å maen har sloppe ut magen ijenn.
Ikje såå lett å gå på udstilling kan dokker sjynna.
Nå e det fritt fram me kosebokser , nattas mitt på dagen å sånne ting.
Men det såg jysla skommelt ud ei stonn – det vil sei det såg begsvart ud!
Vett ikje om dokker huske fra i fjor desember, då prøvde maen seg på å måla vinduskarmane! Når me entra butikken så fant me ud atte målå va skikkelig galne, å jem bar det. An tørrde ikje målå de ijenn før nå i desember…
Inn i butikken ijenn me friskt mod, å denne gangen va det dåttårå å meg så jekk. Målå stemde de å gardinstoffe blei plokt ud.

I går konne me stolt henta de!
Å i dag tog me de fram! Eg tog opp ett å sko plassera det i vindue – djiiii – det va for brett.
Konne jo ikje sedda det på skrå heller! Maen fekk kjeft å lippå hang.
Eg går å legge meg sa eg te an… dridsure entra eg sengå.
Dokker kan sikkert tenka dokker ka tankar så for jynå skolten på u dridsura i sengå??
Sovna jore eg og! Sååå sure va eg.

Maen vekte meg å sa: Må du komma opp litt!
Kaffor då? Sa eg.. phuuuf – gidde ikje det, sa eg te an.

Men eg potla meg nå opp!
Å der mitt i vinduå (8 stykker) va liftgardinå på plass!
Ikje vett eg kan han jore, å ikje vil eg vida det heller (avåte e det best å ikje vida alt) Så maen fekk skrøyd å ett durabelig kyss! Flinke maen min…

1 kommentar:

  1. Flott Helen! Du har ikke spist opp humøret og din morsomme måte å få sagt den minste lille detalj på. Jeg gleder meg til ei ny økt og et nytt år med nye morsomme glimt fra den vakre kyst, ,der nede blant olje og hav.

    Fortsatt fine romjuls dager til deg og gjengen! Med en superstor klem til deg, som du kan få gi litt ut av til dine også. Med de beste ønsker for "Helårs supporteren", nesten fra matta på Lerkendal Stadion. (Ligger i Trondheim, om noen skulle være i tvil.)

    SvarSlett