mandag 3. januar 2011

Fysstejelp te na mor!

Dokker har gjerna lest i ett tidligare innlegg atte eg ikje akkurat rule på kjykkene.
For å sei det sånn så e ikje dokker de einaste så har fang dette opp – for det har familien min og fått me seg. Både sysken å foreldre å teåme ongane ser helste atte det e maen så påtar seg den rollå. Eg gjørr så ingenting eg vett dokker! Om eg sko ver så uheldigge å vera jemma i middagstier heilt aleina, ja så klare eg meg fint me ett knekkebrø elle to. Liga gått det!
Jaffal, mens me sidde å ser på nissen så dele ud presangane på julaftå, så komme an bort me någen pakkar te meg. Va unormalt store pakkehauen i år, og det va jaffal 2 presangar så såg ”løgne” ud.
Venta i det lengsta me å åpna de, prøvde teåme å gjømma de, men då jekk morå mi av hengslene!
”Reidar” sa u – me har glømt någen pakkar i bilen – gå å hent de! Å rett før hjerteinfarkte tog na så måtte eg ”hosta” de fram – å gravde de derfor du av hauen te guttongen min.
”Mamma” sa Werner – eg sa jo atte du ikje måtte legga dine i min hau!
Me 8 par auer på meg måtte eg te pers!
Den fysste pakken va fra broderen, han hylte av latter før eg hadde lest kem pakken va fra, å då kan dokker tenka dokker atte dette va ein pakke så va valgde ud me omhu te akkorat meg!
Heila stuå rista når pakken blei åbna, å ingen klarte å snakke på minst 4,3 minuttar! Å det e lenge det, for min familie jaffal!
Pakken innehollt bogå – ”Min første kokebok” for 6 åringar å oppøve…

Så ikje det va nok så hadde stefaren min og våre å kjypt ein heilt spesielle presang te meg. Å eg e heilt sikker på atte hans omhu va liga stort.
Om de ikje va mållause fra før – ja så blei de det jaffal nå!
Ud av pakken så kom det ei First Alert flaska – stop fires fast!
Eg e sikker på atte sama kor i Norge du va klåkkå 21.19.34 så hørrte dokker ein familie så brølte av latter – e meste sikker på atte teåme kattane våre flegra å lo der de låg.
Akk ja – familie e bra det! De vil jo bare det besta kan dokker veda…

2 kommentarer:

  1. E jo jysla kjekt at de tenke på deg, og meine at det aldri e for seint å lera seg å ble goe på kjykkenet. Med eller uden First Alert. c",)
    Lykke te.

    SvarSlett
  2. Hallo og hei, Helen!
    Enda en gang skinner det tydelig gjennom de store likheter som er å finne mellom oss to. Det er en mann med mye av de samme kvaliter angående matlaging som skriver her. Men egg er jeg veldig god på, om jeg får knekt skallet slik at det ikke blir med under stekingen. Som vel du også vet, er jo skallet hvitt, slik som egget etter hvert egentlig skal bli. Har du sett noe så vanvittig, i 2011er vi, og enda har de ikke greid å få hønene til å verpe egg med rødt skall! Nesten ikke til å tro. Og det burde være en smal sak med en borrelås eller et rimelig glidelås, da hadde det gått så mye enklere. Enig?

    Er vel ikke helt blank, når jeg tenker meg om, Fjordland takler jeg godt også. Men føler meg godt kvalifisert for å stille i Foreningen for kjøkkenets håpløse individer,

    Ikke glem tellingen da, kalkulator ligger klar på pulten, så bare ring.

    SvarSlett