søndag 16. januar 2011

Å hiva bås e ikje altid liga lett.


I månavis har me samla på bås her jemma, heilt siå me skifta ud det gamla spetakle av ett gedigent monster teve apparat. Dokker vett – de der me sinnsjukt kjokke bagsier.
I sommar ga maen seg å me kjøpte ein moderane fladskjerm te å ha i stuå, å dokker vett – stuå vokste med 20 centimeter me ein gang.
Jaffal, me samla lenge å hauane vokste, både me julapapir å aent skrod.
Då eg ein dag sko dra opp rollegardinå å fekk se ein skambeden ijel tygde bamse udfor vindu sa eg te maen ”Nå må me kjøra på båse me driden”
Jekk fagorten ikje langa tiå før tilhengaren sto i gårsrommet gitt! ”Ska sei” tenkte eg, men passte meg for å ikje sei det høgt kan dokker veda.

Tilhengaren blei stapte på null komma svisj, å te båssplassen bar det.
Eg va langt neri julapaprie då maen kom skamrøe bort te med.
Ka? Sa eg.
Jo… så drog an på det (dokker vett kossen di e de mannfolkå)
KA? Sa eg.
Jo.. eg sporte ein kar her om dette va restavfall elle någe aent.
Han svarte: Vett’kje eg vell! Jobbe jo ikje her eg! Hiv det kor du vil!
Harremann – de må jo ikje ha same uniformen så di så verkeliggen jobbe her sa maen.
(bildet er lånt av Aftenbladet)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar