fredag 1. juli 2011

Brillelause mann å sekuritas på sleb.

I ugå så va så va eg å maen på tur i Berlin.


Å dokker kjenne sikkert te det, det atte du pakke når du går ronnt i svimå å ikje fylle me.
Det jore nemmeliggen me! Hadde jo mesten ikje fått me oss någe toalettsager.


Så seint på tirsdagskvellen – å itte någen øl – så for maen avgåre for å kjøba tannkrem.
Det e jo ett must! Maen kom på hotelle ijenn, å me glømte å pussa tennene for me sko jo på pub.

Vell inne på ein Irske pub så blei me kjende me ein kar.
Han hang på oss så ei ert så va klistra fast te bordet vårt. Ikje løye det – me spanderte ei øl på an! Itte ei stonn så kribla det i beinå. –
Eg har det for ein vane å dansa på boret på pubar, å det sko eg denne kvellen og.


Plutseliggen så donka han der fyren me blei kjende me, maen min i armen – å seie:
Security is taking your wife!


Å der konne de måbane stå å se på ei så prøvde å komma seg opp på BARdisken for å dansa.
Security tok meg onna armen å – ja – nettopp – bar meg loddrett å sprellande ud!
Me begge mennene (mine)på sleb itte meg… Trege tyskere!



Så om ikje det va nok, så entra me rommet – eg la meg me ein gang (forståelig nok), å maen gjekk for å pussa tennene, vai kje lett – å seigt va det. Så han ga opp.
Neste morning prøvde an seg igjen, men gu det va jo så lim det an prøvde å gnikka udøve.
Så an tog på seg brillene sine for å sjekka ka det va fornåge an hollt på me.
Holl dokker fast! Den brillelause maen hadde kjypt smørekrem te gebiss!



1 kommentar:

  1. haha...
    ja sånn kan det gå, når brillene ikkje er på nasen når dei burde....

    SvarSlett